Lagi-lagi lelaki buat hal…

Kisahnya mcm ni… She’s a successful women… blh la dikatakan that she’s one of my boss.. manager @ sumwhere that i cannot tell… she’s 30, ada everything i’ve ever dream off… cuma yg dia takde, L.O.V.E, dari seorg lelaki…Walaupun saya cuma orang bawahannya, cuma kami berdua yg masih single kat ofis tu, and that make us close… sebelum ni, dia pernah dikecewakan, untuk itu, dia telah menutup pintu hatinya utk lelaki… cuma 3-4 bln kebelakangan ini, dia nampak happy…saya korek2 rahsia dia kelihatan gembira, dia cakap, dia dah jumpa someone… i feel happy for her, but at the same time, i’m worried… sebabnya, dia seorg yg fragile, mudah terluka….and my worries come true when this morning, dia sms saya, smsnya begini…

“boyfriend i beritahu yg dia mintak i lupakan dia psl parents dia nk calon isteri dr keturunan —– jugak! I sedih sangat & cried the whole conversation. Dia suruh i jangan sedih & nangis selalu, tp i tak boleh. Dia kena turut kemahuan parents dia dan janji nak jumpa I lepas dia balik dari bandung. I mcm nk pujuk dia to hold on the relationship & bawa i jumpa famili dia bila i jumpa dia nanti”

Rasa mcm nak tumbuk je mamat tu… jantan ni kalau saya jumpa dia (we work for the same company, cuma lain branch) mmg saya tendang dia… pada saya, dia bukanlah lelaki, tp jantan tak guna yg cuma pandai tabur janji mcm2 tp sbnrnya BACUL, DAYUS…
Memang kita wajib ikut suruhan org tua, demi untuk kebaikan… TETAPI, apa kebaikannya kahwin dgn pilihan keluarga tp mengecewakan org lain??? Dia tak sepatutnya menjalinkan hubungan kalau dia dah tau org tua dia taknsuka…. Tolonglah jgn bohong kata dia tak tau… dia bkn bdk2 lagi…. dah 30++…..I feel sorry for my fren…. dia baru kehilangan nenek yg sangat rapat dgn dia 2-3 hari lepas…lelaki ni pulak terus putuskan hubungan…. saya betul2 marah dgn lelaki yg mcm ni…. BETUL2 MARAH!!! kalau saya jumpa dia one day, saya akan marah dia no matter what, walaupun saya akan kehilangan kerja….(jantan ni pun boss jugak..) but i don’t care…

The thing is, skrg ni mcmana nk menghiburkan hati kwn, & mcmana nk pastikan yg dia x terlalu bersedih dgn what had happen? kalau ada daya, biarlah saya yg rasa semua ni, (dah pernah rasa) tp utk lihat dia yg baik, lembut, x pernah marah2 org, melalui semua ni, hati saya rasa mcm x puas hati… yg pastinya skrg ni saya rasa sgt marah pada jantan tak guna tu….

Tinggalkan Pesan anda

