Apa ertinya cinta..?

By : Che Da


Bercerita soal cinta saya sering tertanya, benarkah ada cinta sejati di dalam dunia ini, bagaimana untuk saya mengenali adakah cinta milik saya itu sejati atau tidak?

Berkira-kira penting sangat ke cinta sejati tu? Bercerita tentang pengalaman, saya rasa cinta itu sukar untuk dimengertikan. Sehinggakan masih cinta walau acapkali dilukai, tetap cinta walau tahu diri disia2kan, terus menyintai sedang diri ditinggal sepi…

Adakah itu cinta sejati?, sehingga sanggup bertahan sekian lama. Saya jadi keliru haruskah saya berundur setelah sekian lama menjadi mangsa cinta atau haruskah saya terus melayani setiap detik pahit manis dalam percintaan ini?.

Bertahun lamanya menganyam cinta, bak burung bebas terbang diawangan menerokai dunia cinta. Tapi akhirnya tanpa sedar saya terkecewa. Cinta sejatikah itu jika sanggup mengadai maruah diri, cinta yang murnikah sampai tega melukai hati org lain…apa ertinya cinta itu pada mereka?

Tulis sang pencinta online pada saya dalam satu artikel yang dihantar dulu…

“dalam bercinta harus ada pengorbanan dan kekecewaan, siapa yang sanggup berkorban dan sanggup kecewa dialah cinta sejati.”

Saya terkesima seketika benarkah apa yang dikata, jauh saya berfikir. Saya harus tabah, dengan rela saya lepaskan cinta itu pergi tanpa berharap dia akan kembali.

Kekasih baru lahir dalam hidup saya kini sebutir mutiara lambang cinta dari ikatan janji yang terlerai dulu. Dia pembakar semangat saya untuk terus berdiri, cintanya suci terlalu tulus buat saya. Kerana melalui dia saya nampak cinta dari sudut berbeza, melalui dia juga saya mengenali pencinta yang abadi.

Tinggalkan Pesan anda

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s

%d blogger menyukai ini: